השקדייה פורחת ושמש פז זורחת, החורף מתחיל לסגת והאביב מתקרב.

אפשר לצאת לטייל ולראות פרחים, לנשום אויר רענן ולאכול...

אז מה עושים עם הילדים?

טיולים: ובזמן הטיולים מדברים על הפרחים, שמים לב לצבעים, לצורות, לנוף ולעוד כמה משתנים. לדוגמה, איך מרכיב אחד (למשל העננים) נראה על הרקע של מרכיב אחר (למשל השמיים). בוחנים את הייחודיות של הפרטים, למשל: כל העלים של אותו הצמח נראים דומים, אבל למעשה כל עלה שונה מחברו.

במהלך הטיול אוספים פריטים שונים:

10 אבנים יפות

אצטרובלים

עלים יבשים יפים

פירות שמותר לקטוף ולאכול (כאלה שצמחו בר ושאינם מוגנים)

אם מטיילים לאורך החוף אפשר לאסוף צדפים

וכל דבר אחר שמותר לקחת. השתדלו לקחת רק קצת כדי לשמור על הטבע, גם אבנים הן חלק מהטבע.

 

יצירה

זוכרים את מה שאספנו? אם לא יצאתם לטיול - אפשר לאסוף את אותם הדברים גם בטיול ברחוב שלכם, בגן הציבורי או בחצר. את כל הפריטים אפשר להדביק, לצבוע או להניח בכל מיני מקומות יפים.

למשל: את העלים אפשר להניח בין קרטון ביצוע ללוח זכוכית או אפילו דף של שקף קשיח, למסגר ולתלות

את האצטרובלים והאבנים אפשר לצבוע

את הצדפים אפשר להניח בקערה קטנה ליד הכיור בחדר השירותים וכדומה

 

משחקים

מניחים את כל הפריטים במרכז ומתבוננים בהם היטב. כל אחד עוצם בתורו את העיניים והאחרים מחביאים את אחד הפריטים. על המשתתף לנחש איזה פריט נעלם

מניחים את הפריטים הדומים במרכז החדר (את כל האצטרובלים או את כל האבנים או את כל העלים) כל שחקן בוחר פריט אחד. כל אחד מצייר את הפריט שלו ומשתדל לשים לב לכמה שיותר פרטים. מחזירים את הפריטים

למרכז ומחליפים את הציורים. כל שחקן צריך למצוא את הפריט שצויר על ידי חברו.

שיחה

מציירים יחדיו על דף את מסלול הטיול שהיה ומסמנים מאיפה הגיעו העלים,

האצטרובלים וכולי במקומות המתאימים.

בודקים בספרים או באינטרנט את שמות המקומות, את שמות העצים, הפרחים וכולי, שמצאתם בדרך. מחפשים סיפורים ואגדות אודותיהם. על הרבה צמחים, אבנים ומקומות יש אגדות שכדאי להכיר.

מתכננים את הטיול הבא.